WARUNKI UCZESTNICTWA BIURA TURYSTYCZNEGO "VITAL"
1. Zawarcie umowy z Biurem Turystycznym "VITAL" następuje w chwili podpisania przez klienta "Umowy - zgłoszenia"
2. Integralną częścią umowy są niniejsze warunki uczestnictwa oraz program wycieczki lub w przypadku wyjazdów indywidualnych - opis ośrodka (w katalogu lub na stronie internetowej www.vital.pl )
3. VITAL obowiązuje się do świadczenia usług w sposób zgodny z warunkami określonymi ofertą i przyjętym w formie zgłoszenia zamówieniem Klienta.
4. Przy zgłoszeniu Klient zobowiązany jest wpłacić minimum 30% zaliczki, ale nie mniej niż 100,-zł. Pozostałą kwotę wpłaca nie później niż 30 dni przed wyjazdem.
5. Nie dokonanie w ustalonym terminie wpłaty należności za imprezę jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy na warunkach rezygnacji Klienta.
6. VITAL zastrzega sobie możliwość zmiany warunków umowy z przyczyn od niego niezależnych. W takiej sytuacji klient powinien niezwłocznie (nie później jednak niż w ciągu trzech dni) poinformować Organizatora, czy przyjmuje proponowaną zmianę umowy czy też od umowy odstępuje.
7. W razie nie dojścia imprezy do skutku lub nie wzięcia udziału w imprezie przez Klienta z przyczyn leżących po stronie VITAL-u Klientowi zwraca się pełną wpłatę za imprezę.
8. Niewykorzystanie któregokolwiek świadczenia z woli Klienta, (np. udziału w wycieczce fakultatywnej, skrócenie pobytu), nie uprawnia do zwrotu równowartości tego świadczenia, chyba że Organizator nie realizując świadczenia na rzecz Klienta oszczędził z powodu niewykonania tego świadczenia albo odzyskał część kosztów, jakie zaplanował ponieść na realizację tego świadczenia.
9. Rezygnacja z udziału w imprezie może nastąpić jedynie w formie pisemnego oświadczenia Klienta. Za datą rezygnacji przyjmuje się datę otrzymania rezygnacji w VITAL-u.
10. Jeżeli Klient rezygnuje z udziału w imprezie z przyczyn leżących po jego stronie, otrzyma zwrot wpłaconej kwoty po potrąceniu niżej wymienionych zryczałtowanych nakładów i kosztów poniesionych przez biuro związanych z organizacją imprezy:
a - 100 zł opłaty manipulacyjnej w przypadku rezygnacji nie później niż 31 dni przed wyjazdem
b - 30% ceny imprezy w przypadku rezygnacji pomiędzy 30 a 16 dniem przed rozpoczęciem imprezy
c - 50% ceny imprezy w przypadku rezygnacji pomiędzy 15 a 5 dniem przed rozpoczęciem imprezy
d - 95% ceny imprezy w przypadku rezygnacji w terminie 4 dni i krócej przed rozpoczęciem imprezy.
W/w potrącenia dokonywane będą bez względu na termin podpisania umowy.
Na życzenie Klienta VITAL może wyliczyć faktycznie poniesione koszty związane z rezygnacją Klienta z imprezy.
11. Klient może się dodatkowo ubezpieczyć od kosztów odwołania uczestnictwa w imprezie turystycznej, a składka wynosi 3 % całkowitej wartości imprezy. Przedmiotem ubezpieczenia są koszty rezygnacji lub przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej z przyczyn losowych: nieszczęśliwy wypadek, zachorowanie, poważna szkoda w mieniu ubezpieczonego lub członka najbliższej rodziny.
12. Klient może do chwili rozpoczęcia podróży być zastępowany przez osoby trzecie. Zastępowany Klient i osoba trzecia odpowiadają solidarnie za nieuiszczoną cenę imprezy oraz za dodatkowe koszty związane z przystąpieniem osoby trzeciej.
13. Klient odpowiada za szkody powstałe z jego winy lub przez siebie wyrządzone i zobowiązany jest do pokrycia szkody na miejscu wyrządzenia, a w przypadku braku takiej możliwości zapłata należności z tego tytułu powinna nastąpić w ciągu 14 dni od daty otrzymania rachunku od VITAL-u.
14. Ceny wyjazdów indywidualnych nie zawierają obowiązkowego ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia. Ubezpieczenie to płatne jest dodatkowo.
15. Reklamacje związane z zakwaterowaniem, wyżywieniem oraz z programem wyjazdu winny być zgłoszone niezwłocznie kierownikowi ośrodka podczas trwania imprezy lub w przypadku wycieczki grupowej - pilotowi grupy w celu ewentualnego ich uwzględnienia na miejscu. Przyjęcie reklamacji przez kierownika/pilota winno być przez niego potwierdzone na piśmie. Jeżeli reklamacja nie odniosła skutku lub nie mogła być zgłoszona na miejscu klient, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia zakończenia imprezy, może złożyć reklamację zawierającą wskazanie uchybienia w sposobie wykonania umowy oraz określenie swojego żądania, przesyłając ją bezpośrednio do Biura Turystycznego VITAL na adres Biuro Turystyczne „VITAL” Sp. z o.o., ul. Chmielna 2, 00-020 Warszawa. VITAL zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji oraz udzielenia odpowiedzi w ciągu 30 dni od daty otrzymania pisma zawierającego treść reklamacji.
16. Ewentualne spory mogące wyniknąć w związku z realizacją zawartej umowy podlegają rozstrzygnięciu przez właściwe rzeczowo i miejscowo sądy lub komisje arbitrażowe.
17. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego (Dz.U. z 1964 r. nr 16 poz.93 z późn. zm.) oraz ustawy o usługach turystycznych (tekst jednolity Dz.U. z 2004 r. nr 223 poz.2268 z późn. zmianami).